mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Aksesuarlar ve giysiler arasındaki ilişkiye bakış | |
2 | Moda aksesuarları üzerine trend araştırması | Yaratıcı katalog veya hikaye panosu |
3 | Aksesuar koleksiyonu için kavramsal çerçeve; a.bir tasarım yarışması kapsamında; | Yaratıcı katalog veya hikaye panosuna devam |
4 | Kavramsal çerçeve ve Tasarım Geliştirme | Sunum ( 1. ödev) |
5 | Şapka tasarımı ( konsept, tasarım geliştirme , malzeme seçimi) | Yaratıcı katalog veya hikaye panosu |
6 | Şapka tasarımı ( Prototip, üretim ve bitim ) | Sunum ( 2. ödev) |
7 | Çanta tasarımı ( trend araştırması , tasarım geliştirme , malzeme seçimi) | Yaratıcı katalog veya hikaye panosu |
8 | Deri aksesuar firmasının üretim tesisine ziyaret | Teknik gezi |
9 | Çanta tasarımı (Prototip, üretim ve bitim) | Sunum ( 3. ödev) |
10 | Final projesine giriş : Stilizasyon+ Eldiven tasarımı Atölyesi (araştırma, taslak ve prototip) | Malzeme temini |
11 | Geridönüşüm aksesuar tasarım atölyesi | Malzeme temini |
12 | Ayakkabı tasarımına giriş ( Konuk konuşmacı) | (Atölyenin çıktıları) |
13 | Ayakkabı tasarımı ( trend araştırması, kavramsal çerçeve, tasarım taslakları ) | Yaratıcı katalog veya hikaye panosu |
14 | Ayakkabı tasarımı ( tasarım geliştirme, taslak prototip, malzeme seçimi, illüstrasyonlar) | Yaratıcı katalog veya hikaye panosuna devam |
15 | Ayakkabı tasarımının tamamlanması + ayakkabı üreticisine ziyaret | Sunum ( 4. ödev) |
16 | Stilizasyon için koleksiyonun gözden geçirilmesi | Stilizasyon önerisi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen tasarım süreli yayınları ve websiteleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest